Monday, April 03, 2006

Artikel 2

Artikel ska publiceras här.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

På Gotland erbjuds de mest avlägset boende att få bredband via radiolänk. Det är intressant… Då måste man bygga en mast och om man bor på fel plats kanske där är radioskugga så att man måste bygga en RIKTIGT hög mast. Det kostar en del pengar.

Sen kostar radiolänkutrustningen en del pengar den också… Så, kan man bara få Telia att uppgradera tekniken i telestationerna blir det avsevärt billigare för dig som användare. Ring och tjata!

Jag vet att någon på Telia slant lite med orden när hon kollade upp vad som gällde för telestationen i Kappelshamn. Hon sa lite kryptiskt att "ja, det här betyder ju bara att de inte just nu håller på att uppgradera... Det skulle ju kunna innebära att de planerar att göra det sen, för om de inte ska göra det ALLS, så skulle det stå på ett annat sät..." Och sen tog det bara någon månad och så kom nyheten om att telestationen i Kappelshamn skulle uppgraderas för bredband!

7:59 AM  
Blogger Anders said...

Jo, det är på någon form av ADSL-lösning jag sätter mitt hopp.
Annars låter även 3G intresssant. Tydligen kan man surfa i ca 360kbit över 3G-nätet, avsevärt mycket bättre än mitt modem, men de bygger ju inga 3G master heller - här i Sveriges geografiska mitt, där jag bor...

Så jag ska precis som du säger tjata lite till på Telia!
I övrigt har jag faktiskt fått Tele2 att ta emot en intresseanmälan från mig och 2 av mina grannar. Hittills har ju alla leverantörer även struntat i det.

1:15 PM  

Post a Comment

<< Home